Подгон дверной линии впритык
#1
Отправлено 08 Ноябрь 2007 - 21:10
Там вот показано, что типа снимаешь петлю, за ней пластинка с двумя отверстиями под болты и как я понял на неё давят и отодвигают вбок... у нас почему то нифига она не двигалась.. хотя нажимаеться и продавливаеться она на ура!
Может вместе сможем осилить эту тему
How to adjust your door line
-------------------------
Tools used:
- A fairly large phillips screw driver
- Long-nose pliers
Intro
-------
This How-To will explain how to adjust your door line. Not all Celica's are like this, only some are. My car was in a previous front-end collision and brought back in running condition, however it seems like the door hinges have slightly shifted causing the door line to stick out from the rest of the rear quarter-panel. I'm sure there are some celi owners who have this issue as well.
This may also help keep the cabin insulated.. last winter, i thought my heater wasn't functioning well when now i realise that this crack has been letting out all the heat. also, for those living in hotter climates, this will even help keep the cool inside when the A/C is on.
This has been bugging the HELL outta me because the subwoofer in the door makes the window and all the inner door parts rattle and it's SO annoying! With the door pushed in and lined up, the window seals up with the weather seal and the door tightens keeping it from making that horrible vibrating rattle sound. Also doing this makes the car look much sleeker too!
Procedures
-----------
1. Using the screwdriver, remove the two screws holding the door striker in. This may take A LOT of torque so you may want to add WD-40, use mechanic gloves with lots of grip, or even use a torch to heat it up (this helps loosen it a bit). Be sure not to mess up the screw, or else you won't be able to unsrew it. Luckily, I did it on the first try
2. You'll need the pliers or anything else with a pointed tip to push on the metal plate inside. In case you're wondering, the threading for the striker screws is on a separate plate of metal and not actually on the door pillar. This is great (thank you toyota engineers!) and allows the door striker to be slightly adjusted. Although, adjusting the metal plate inside will take EVEN MORE force than removing the screws in step 1. Make sure you push on the flat side of the plate and NOT on the threading, if you ruin the threading you obviously won't be able to put the screw back in.
Here's how it looks after being adjusted:
Don't even bother removing the interior rear quarter panel because there's too much metal and you won't have enough room to work in anyway.
3. Be sure not to move it too far as it may loosen or soften the welds. So after moving it a couple of millimeters, reattach the striker back on and close the door to see how much more it would need to be adjusted. It's all basically 'Trial and Error' for this step.
4. Once you think you have it adjusted right, you're pretty much finished.
Total Time: 15-20 mins
Before and After
--------------------
Он ведь с красным знаменем цвета одного!
#2
Отправлено 08 Ноябрь 2007 - 23:27
#3
Отправлено 09 Ноябрь 2007 - 08:01
неправильный подход. надо дверь поднимать(скорее всего менять петли). а так бред получается. у тебя дверь идет на сантиметр ниже линии, а потом замком задирается вверх. не будет легкого закрытия двери, получится как на тазиках.В общем наткнулся на 6gc.net на данную статейку... чувак притянул дверь впритык к кузову.. мы чё то пытались и у нас нифига не получилось... кто нить может занимался такой темой??
Там вот показано, что типа снимаешь петлю, за ней пластинка с двумя отверстиями под болты и как я понял на неё давят и отодвигают вбок... у нас почему то нифига она не двигалась.. хотя нажимаеться и продавливаеться она на ура!
Может вместе сможем осилить эту тему
ЗАПЧАСТИ ДЛЯ АВТО. В НАЛИЧИИ В МОСКВЕ И НА ЗАКАЗ. Б,У, НА ЗАКАЗ.
tel: 8(495)755-О8-65 mail: japan-car@bk.ru , viber 8-9O3-755-O865
#4
Отправлено 09 Ноябрь 2007 - 08:21
тожа верно.чета я и не подумал!!неправильный подход. надо дверь поднимать(скорее всего менять петли). а так бред получается. у тебя дверь идет на сантиметр ниже линии, а потом замком задирается вверх. не будет легкого закрытия двери, получится как на тазиках.
#5
Отправлено 09 Ноябрь 2007 - 08:46
Не... Мы с Данко хотим исправить именно глубину закрытия двери, по высоте у меня все ровно ))неправильный подход. надо дверь поднимать(скорее всего менять петли). а так бред получается. у тебя дверь идет на сантиметр ниже линии, а потом замком задирается вверх. не будет легкого закрытия двери, получится как на тазиках.
#6
Отправлено 09 Ноябрь 2007 - 10:26
-=Аналитик Куни-Клаба=-
#7
Отправлено 09 Ноябрь 2007 - 11:34
#8
Отправлено 09 Ноябрь 2007 - 12:31
а с чего она увеличится? у тебя ось движения двери возле крыла. следовательно движение задней кромки двери на 5мм будет давать движение передней кромки двери на доли мм.палка о двух концах = предвините ближе с одной стороны, появится щель с другой -))) Вам больше нравиться жель между дверью и передним крылом чем между дверью и задним крылом? на вкус и цвет конечно...
ЗАПЧАСТИ ДЛЯ АВТО. В НАЛИЧИИ В МОСКВЕ И НА ЗАКАЗ. Б,У, НА ЗАКАЗ.
tel: 8(495)755-О8-65 mail: japan-car@bk.ru , viber 8-9O3-755-O865
#9
Отправлено 12 Ноябрь 2007 - 10:59
вобщем почитал, поумнел, на выходных сваяю!
#10
Отправлено 12 Ноябрь 2007 - 22:06
проверка теории назначена на четверг. отпишусь.
#11
Отправлено 13 Ноябрь 2007 - 01:26
ЗАПЧАСТИ ДЛЯ АВТО. В НАЛИЧИИ В МОСКВЕ И НА ЗАКАЗ. Б,У, НА ЗАКАЗ.
tel: 8(495)755-О8-65 mail: japan-car@bk.ru , viber 8-9O3-755-O865
Количество пользователей, читающих эту тему: 0
0 пользователей, 0 гостей, 0 скрытых пользователей