у кого хорошо с техническим английским? давайте переведем FAQ по облегчению с newcelica.org
У меня хорошо. Вечерком гляну, тем более, что облегчение мне очень актуально.
Отправлено 19 Июль 2010 - 15:22
у кого хорошо с техническим английским? давайте переведем FAQ по облегчению с newcelica.org
Отправлено 19 Июль 2010 - 15:54
переведи вот это тогда пока)У меня хорошо. Вечерком гляну, тем более, что облегчение мне очень актуально.
Daily Driver $50 - $3500
Step 1 - Injen CAI (AEM or E-bay w/ Blue bomber mod if you don't intend to continue to step 5 and beyond.)
Step 2- Exhaust - Magnaflow - RSR, something free flowing. TRD is not free flowing.
Step 3 - DD Performance Research Intake manifold with Q45 Throttle Body
Step 4 - Ceramic coated PPE race header with NO cat.
If you can't afford PPE then Ceramic coated ported stock header with decat
Step 5 - Lightweight flywheel
Отправлено 19 Июль 2010 - 16:46
Чет не очень смахивает на фак по облегчениюпереведи вот это тогда пока)
нелюдимый угрюм, дрищ, коротышка и хат хат хат
Отправлено 19 Июль 2010 - 16:55
дк это не ФАК ) это я заодно на перевод скинулЧет не очень смахивает на фак по облегчению
Отправлено 19 Июль 2010 - 17:07
===Part 1. STOCK INTERIOR===
Item Removed *** Weight *** Board member that provided data
----------------------------------------------------------------[/b]
Cargo cover*** ** *** ** *** ****6 lbs **Speed4Theneed
Cargo cover*** ** *** ** *** ****7 lbs **goose42
Carpet***********************15 lbs **Illusive
Hatchback with struts (no glass) ****33lbs **Monster Hui
Headliner**********************2 lbs **Speed4Theneed
Jack *************************5 lbs **Jlitman
Jack *************************4 lbs **goose42
Moonroof (Plastic) ***************11lbs **Monster Hui
Moonroof tracks with motor ********14lbs **Monster Hui
Panel (door panels--both)* * * * * *13 lbs **Speed4TheNeed
Panel (rear trunk panels incl. tray * *15 lbs **Jlitman
Radio/CD player **************** 4 lbs **Speed4TheNeed
Seat (rear cushion) **************7 lbs **Jlitman
Seat (rear cushion) **************7 lbs **goose42
Seat (rear seats) ***************22 lbs **Jlitman
Seat (rear seats) ***************22 lbs **goose42
Seat (front cloth, no airbag)******* 32 lbs **Speed4TheNeed
Seat (front leather, no airbag)******35 lbs **Speed4Theneed
Seat (front)******************* 37 lbs **goose42
Seatbelts (all 4, minus females)**** 9.5 lbs **Speed4TheNeed
side pass. airbag w/ cover panel ****7.5lbs **Monster Hui
Spare tire (donut) ************** 24 lbs **Jlitman
Spare tire (full size) ***** * * * * * 40 lbs **goose42
Sound Deadening Material *********18 lbs **Shizuma
Steering wheel (w/airbag)***** * ***9 lbs **Speed4Theneed
Steering wheel ******************6 lbs **goose42
sun visors (pair) *****************1 lbs **Monster Hui
===Part 2. STOCK EXTERIOR===
Item Removed *** Weight *** Board member that provided data
----------------------------------------------------------------
Front Brakes(GTS) (Disc, caliper and pads - one side) *** 27 lbs ** Many
Control arms (rear upper) (pair) **** 5.5 lbs **Monster Hui
Fender (each) * ** * * * * ** ** * * 5 lbs **Speed4Theneed
Hood (with scoop) **** **********23 lbs **Speed4Theneed
Mirros (both w/motor) ** ***** * * * 5 lbs **Speed4Theneed
Spoiler (regular)********* ** * * * *5 lbs **goose42
Springs (front - each) ************ 4 lbs ** detaB
Springs (rear - each) ***** *** **** 3 lbs ** deltaB
sway bar (rear) **************** 6.5 lbs ** Many
sway bar (front) *************** 9.5 lbs ** Many
Tire (each -- 205/50/16) * * * * * **21 lbs **Jlitman
Wheel (16"--each)***************18 lbs **Jlitman
Wheel (all four 16" w/tires)********160 lbs **goose42
===Part 3. Stock Mechanical, Performance, Etc..===
Item Removed *** Weight *** Board member that provided data
----------------------------------------------------------------
A/C compressor & clutch ***********12 lbs **Speed4TheNeed
A/C condenser (no tubing)* ******** *5 lbs **Speed4TheNeed
A/C system (minus evaporator)*******21 lbs **goose42
Alternator **********************11 lbs **Speed4Theneed
Battery*** *** *** ** *** ** *****33 lbs **goose42
Clutch Pressure Plate (Clutch cover) ** 8.7 lbs ** deltaB
Crankshaft (1ZZ)****** **** ******20 lbs **Speed4Theneed
Crankshaft (2ZZ)******* ** * * ****27 lbs **Speed4TheNeed
Crank Pulley (2ZZ) *************** 3.5 lbs ** Monster Hui
Alt pully (2ZZ) ****************8oz (220g) **Seven of Nine
Water pump pulley (2ZZ)*** 8.9oz (3.25grams) **Seven of Nine
Cruise control******************** 6 lbs **Jlitman
Exhaust (GT-S axleback)***** ******27 lbs **Jlitman
Exhaust (GT-S axleback) ********* 27.5 lbs **Turbo Magazine (Speed4Theneed)
Exhaust************************25 lbs **goose42
Flywheel - GT-S *************** 13.38 lbs**Speed4TheNeed & DeltaB
Header (1ZZ w/heatshields)***** * ***9 lbs **Speed4TheNeed
Header************************* 9 lbs **goose42
Intake manifold (2zz)***** ******** 11 lbs **Jlitman
Lug Nuts (All 20) ************2 lbs 15.7oz **deltaB
Radiator***************** *******4 lbs **Speed4TheNeed
Radiator fans ******************** 9 lbs **Monster Hui
Springs****** **** * ****** *****16 lbs **goose42
Transmission - C60 6SPD (GTS) ******76 lbs **E13
Windshield wiper (rear w/motor)*******3 lbs **goose42
Отправлено 19 Июль 2010 - 17:20
Сообщение отредактировал Neekei: 19 Июль 2010 - 19:33
Кю!
Отправлено 19 Июль 2010 - 22:01
Сообщение отредактировал Neekei: 19 Июль 2010 - 22:03
Кю!
Отправлено 19 Июль 2010 - 22:02
Отправлено 19 Июль 2010 - 22:19
Отправлено 19 Июль 2010 - 22:39
Отправлено 19 Июль 2010 - 23:06
Сообщение отредактировал Tavu: 19 Июль 2010 - 23:07
Отправлено 20 Июль 2010 - 05:19
Отправлено 20 Июль 2010 - 08:54
Отправлено 20 Июль 2010 - 10:03
нашла вот что: "The performance gain achieved by reducing the wheel mass (Un-sprung Mass) can be quantified using a factor of six. This means that to achieve the same performance gain by reducing the body mass, it is necessary to remove six times the wheel weight saving.хотелось бы знать, каким именно пропорциональным отношением связаны масса каждого колеса и эффект облегчения машины в связи с этим
Отправлено 20 Июль 2010 - 10:15
Вообще топик уже давно развивается не на тему атмо зло 2яя, а на тему облегчения, Hrol, может вынесешь это в отдельный топик?
Это для полного привода. Получается, что облегчение ведущего колеса на 1 кг равно облегчению кузова на 6 кг. Для монопривода ведомые колеса роли не играют, у них 1 кг колеса = 1 кг кузовного веса.
Отправлено 20 Июль 2010 - 10:25
Жень,че реально спинка сидушки задней весит 10кг?Спинка заднего сиденья******************************10 кг
Отправлено 20 Июль 2010 - 10:56
Ну, вроде получается так, да)То есть, если поставить по кругу резину, которая на 1 кг легче, чем старая, то на моноприводе получаешь -14 кг? Здорово.
Странно, на самом деле. Обе спинки - 20кг, что ли? Таву может взвесить)Жень,че реально спинка сидушки задней весит 10кг?
По ощущениям 3-4кг...
Отправлено 20 Июль 2010 - 11:03
Странно, на самом деле. Обе спинки - 20кг, что ли? Таву может взвесить)
0 пользователей, 0 гостей, 0 скрытых пользователей